Saturday, October 6, 2012

HAPPY WEEKEND! - Editia 29

HAPPY WEEKEND! - Ediţia a 29-a este gata de start! Deci, dacă este weekend, este:
Happy Weekend
Tot ceea ce trebuie sa faceţi este să postaţi, în cursul weekend-ului (SÂMBĂTĂ şi DUMINICĂ), fiecare pe blogul său, la alegere:
- o fotografie sau o mini-galerie de max. 5 fotografii, preferabil cu legendă (descriere) sau
- 2-3 glume/bancuri/anecdote ori un clip amuzant sau
- 1-2 citate/replici care v-au impresionat/amuzat şi pe care doriţi să le împărtăşiţi şi altora, eventual ilustrate cu o fotografie elocventă.
_________________________________________________________________


    Oltenii & Restu’ Lumii    

Afiș festival 2012

Q: - Ce desparte Oltul?
A: - RÂSUL lumii de RESTUL lumii!! 

Ca-n fiecare an, de câțiva ani încoace, numa' vreo 18, oltenii se-adună zilele astea la Slatina, ca să se facă de râsu' lumii vreo câteva zile, așa... 
Nu s-adună oricum, s-adună la Festivalul "Oltenii și Restu’ Lumii". Între 4-7 octombrie, (adică încă e-n toi!), la festival se întâlnesc iubitorii de umor, caricatură, expoziții, târguri, muzică d-aia populară da' și modernă.

Startul la distracție a fost dat de joi, 4 octombrie, ora 12:00, odată cu instalarea vămii peste râul Olt la intrarea/ieşirea din Slatina spre Craiova. Adică s-au dat pașapoarte de oltean da' numai după ce s-a trecut proba prazului.


Ieri, adică vineri, apropos, noi pierdurăm ocazia, se putea mânca din cea mai mare ciorbă de praz din țară (aproape 600 de litri). Da' mai avem timp să prindem ceva din festival până duminică.


Care n-avem timp s-ajungem la festival, din diverse motive, ia să vedem ce mai spun oltenii da' și ce se mai spune despre ei.

 
Se știe că olteanu' între ai lui e foarte dezinvolt. 
  
Se duce un oltean la poștă să trimită o scrisoare.
Femeia de la ghișeu: Par avion?
Olteanul: Nu, nu păreți!


 
Da' credeti ca olteanu' e altfel cu restu' lumii?

Un oltean se întâlnește cu un ardelean care ducea de legătoare o capră.
- Unde duci bou' ăla? întreaba olteanu'.
Contrariat, ardeleanu' se uită spre capră și zice:
- Ești chior, nu vezi că-i capră?
- Păi...eu cu capra vorbeam... 


Cu curajul caracteristic, olteanu' a ajuns pana si la Paris... 

Trei olteni la Paris intră într-un restaurant și așezându-se la masă, erau foarte îngrijorați că neștiind limba, vor rămâne flămânzi. Unul dintre ei își ia inima-n dinți și se adresează chelnerului:
– Șefule, trei leo ceorbision!
– Qui, monsieur! Și le aduce comanda.
– Șefule, trei leo fripturision!
La fel comandă și băuturile, desertul și, la sfârșit, olteanul cel isteț se bate cu pumnul în piept, zicând:
– Văzurăți, mă, că dacă nu eram eu ramâneați nemâncați?
– Scuze, domnilor, dacă nu eram eu din Calafat, mâncați un leo rahat!  

Și acum, pentru că nu se știe cum și când ajungeți la Slatina, la podul peste Olt, exact pe la vremea festivalului mai sus amintit, vă ofer gratis câteva Teste care se dau pentru a obține pașaport de oltean. 
Citiți-le cu atenție și rețineti răspunsurile.  O să-mi multumiți.

Q: De ce se feresc oltenii să doarmă pe paie sau în fân?
A: Ca să nu ia foc atunci când le-o scăpăra mintea.

Q: Cum se deosebește mirele la o nuntă de olteni?
A: Are teniși noi.

Q: De ce nu se spală oltenii pe dinți?
A: Pentru că nu le încape săpunul în gură.

Q: De ce nu fac oltenii SIDA?
A: Are și virusul mândria lui.

Q: Cum vopsește olteanu' gardu'?
A: Repede, repede, să nu se termine vopseaua.

Q: De ce vorbesc oltenii cu perfectul simplu?
A: Fiindcă sunt simpli și perfecți!


Le-ați reținut? Dacă nu, mai citiți-le o dată!
Apoi, vizionați și acest mic clip cu Nea Mărin (Amza Pellea) ca să rețineți și accentul oltenesc. Altfel, n-aveți nicio șansă! Oltenii sunt neîndurători!

 S-aveți baftă!
================================================

Nu uitaţi! La sfârşitul postării voastre faceţi trimitere către această pagină, specificând:
Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 29.
Introduceţi în formularul de mai jos nume şi link (acestea vor apărea în tabelul ce se va genera automat). Lăsați, vă rog, un comentariu după înscriere. Vă mulțumesc!

44 comments:

  1. Buna diminata.
    Bancurile cu olteni sunt frumoase!
    Eu am fost foarte "neinspirata" si era aproape sa renunt dar am dres-o!
    Un weekend frumos Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna, Minnie!
      Lasa ca ai dres-o foarte bine! :)
      Merci. Weekend placut si tie!

      Delete
  2. Buna dimineata Elly! numai zâmbete aici la tine pe pagina :))
    Si eu am cautat tot ceva hazliu ;)
    Vesela si plina de soare sa-ti fie ziua!
    happy weekend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna dimineata, Carmen!
      Multumesc, multumesc! :)
      La fel iti doresc!

      Delete
  3. Cică Gyuri și Pista vrut la ei se se facem olteni. Hat auzit che pentru asta, trebuie se treache Oltu inot... Hat Gyuri spune La Pista:
    - Moi, Pista draghe, du-te tu primu' și dache place la tine vii 'napoi și duci și la mine acolo...
    Merge Pista și ajunge dincolo și apoi merge mai departe fără să privească înapoi... Gyuri chind vezut asta strighe la Pista:
    - Pista, Pista vine dupe mine!
    - Dă-te-n mă-ta de bozgor!
    =))))))))))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vezi? Spuneam eu ca oltenii sunt neinduratori :))))))))
      Super bancul! Merci!
      Sa ai un weekend cat se poate de placut!

      Delete
  4. Am inceput dimineata cu zambetul pe buze, ai selectat niste bancuri tare haioase.
    Weekend cu mult soare in suflet, Elly! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca ti-au placut.
      Multumesc mult! Happy Weekend iti doresc, Nice!

      Delete
  5. haioase bancurile cu olteni,savuroase de-a dreptul...in fond il meritam cu prisosinta pe Nea Marin al nostru :))
    un w-end plin de zambete iti doresc! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Am incercat sa aleg ceva placut. Multumesc, Pandhora!
      Happy Weekend iti doresc!

      Delete
  6. Senzationala postarea, în sfârsit o recunoastere oficiala!
    Weekend frumos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) Multumesc, Dane!
      La fel sa ai si tu, un weekend cat de placut se poate!

      Delete
  7. M-am distrat si m-am informat!
    Bune glumele cu si despre olteni! :)) Din fericire (sau nu?) pot fi adaptate... oricui :)Si eu ma tem sa dorm un fan! Nu pentru ca ma gandesc la insecte, nunu!! Ma tem sa nu iau foc daca-mi scapara mintea! In pericol n-as prea fi, dar nu se stie niciodata!

    O zi minunata sa ai! Multe zile fericite!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ;) Ma bucur ca te-ai si informat pe langa cateva zambete pe care sper ca ti le-am smuls :))
      Glumele cu olteni sunt la fel de numeroase ca si cele cu moldoveni sau ardeleni, cred. Si toate sunt foarte savuroase. Mie imi plac foarte mult.
      Multumesc, Diana! O zi minunata si tie!

      Delete
  8. Bancurile cu olteni la noi sunt ca cele cu scotienii in UK :)) iti sta mintea in loc descoperind creatiile acestea populare.Nu astim de unde pleaca bancurile dar stim ca formele digera de cel care le spune.Conteaza si cum sunt spuse dar ca orice creatie populara sufera modificari, se mai adauga, se mai retuseaza forma initiala si se transmite de la individ la individ :))
    Bunn , hai ca am inceput sa bat campii :)) multumesc pentru primirea in club ,sper sa ma fotografii destile ....

    Un WE frumos !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa fie oltenii cei care detin o anume suprematie? Eu cred totusi ca toate zonele tarii sunt bine si relativ echilibrat reprezentate in glume. Sigur ca la o gluma conteaza enorm felul in care e spusa :)
      Poti sa postezi orice e placut, poate amuzant sau interesant. Orice inseamna un moment de relaxare. Acesta este scopul acestui joc.
      Multumesc mult. La fel iti urez!

      Delete
  9. Ce bine e cand te distrezi pe seama altora:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce sa facem? La fiecare ne vine randul! Glumele nu ne iarta pe niciunii ;) Si cred ca e bine asa :)
      O seara placuta, Robert!

      Delete
  10. mai afli lucruri razand cu pofta! ce poate fi mai fain!!
    zi faina Elly! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine-ai revenit, Geanina! mi-ai lipsit!
      E bine daca te-ai amuzat, fie si pentru o clipa :)
      Multumesc. Numai bine si tie!

      Delete
  11. Nea Mărin...
    Mă amuz în fiecare an de sărbători cu el şi cu Toma Caragiu!
    Happy weekend! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, suntem niste nostalgice :) Si Toma Caragiu mi-a placut foarte mult.
      Multumesc. La fel!

      Delete
  12. Bună Elly!
    Superbe bancurile,pozele și Nea Marin,mi-au
    plăcut mult...mulțumesc!
    Un weekend cât mai plăcut să ai!
    Cu mare drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna, ELENA!
      Ma bucur mult ca ti-au placut. Merci!
      O seara placuta iti doresc!

      Delete
  13. Am remarcat ca oltenii nu prea se supara de glumele facute pe seama lor. Au simtul umorului bine dezvoltat. Si sunt mandri de tot ceea ce tine de traditiile si obiceiurile lor.
    Bune glume ai ales pentru astazi.
    Mi-ai facut pofta cu ciorba de praz. Din pacate, sunt singura din casa care mananca praz, desi nu sunt olteanca.
    Weekend placut, Elly.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu cred ca au de ce se supara. Glumele cu ei sunt foarte bune :))
      Ciorba de praz facem si noi de vreo doua ori pe iarna. Mi se pare o ciorba buna si usoara.
      Merci, Vienela! La fel!

      Delete
  14. Nu pot sa glumesc pe seama oltenilor, ca am unul acasa:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei, nu! Doar nu-ti citeste olteanul de-acasa toate blogurile din blogroll?!? ;) :))

      Delete
  15. Foarte haioase bancurile! :)) Mi-am luat porţia de râs pe ziua de astăzi! Happy weekend! Te pup.

    ReplyDelete
  16. O duminică frumoasă, așa cum o dorești!
    Săptămâna aceasta n-am participat, dar voi relua jocul imediat ce timpul va fi aliatul meu. Îți doresc împliniri și relaxare alături de cei dragi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu-i nimic, Mirela! Cand se poate :)
      Iti multumesc pentru urari. La fel iti doresc!

      Delete
  17. Foarte haiooos! ardelenilor cand le vine randul? :))) Happy Weekend prelungit si-n saptamana ce vine! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai sa vedem ;) Voi pregati si-un weekend cu ardeleni. Curand. Nu spun cand...;)
      Multumesc pentru urare, Mona! La fel!

      Delete
  18. evident pe langaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    am o scuza.
    sunt oltean (sa va mai prind eu cu glume ca va bat cu prazul peste bucutze), si am si baut.
    hai va pup!
    si, duminica fericita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da', da' cred ca ti-a placut ce frumoasa editie le-am dedicat oltenilor. Nu?
      Numai bine si tie!

      Delete
  19. Sărut mâna, dragă Elly! Acum aterizai şi eu pe aici şi văzui o porţie bună de tot de umor oltenesc! Am râs cu mare poftă, mai ales la bancul cu oltenii la Paris. Tare de tot!
    Ca unul care am locuit câţiva ani la Craiova, ştiu bine cum stă treaba cu umorul specific oltenilor - oameni simpatici şi şugubeţi, dar şi tare mândri de "unicitatea" lor. Cât am locuit acolo, eu tot ca un "vizitator" eram văzut! :D
    Iar filmuleţul cu Nea Mărin....spune totul, atât de bine.
    O duminică frumoasă în continuare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar daca mai tarzior, bine ca aterizasi, Alex ;)
      Vad ca stii sa vorbesti foarte bine olteneste. Te descurcasi de minune :))
      Merci! O seara minunata!

      Delete
  20. Foarte haioase bancurile :)) la fel si testul acela :))! Seara frumoasa Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Larisa! Testul...l-am inventat, dar ma bucur ca ti-a placut ;)
      O seara frumoasa si tie!

      Delete
  21. hahaha...
    nu ma dusei la Festivalul "Oltenii și Restu’ Lumii"...dar m-am simtit bine si cu Nea Mărin...
    O seara linistita, Elly !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu te dusesi si pierdusi foarte mult ;) :)))
      Asta e, nu putem sa mergem peste tot :)
      Nea Marin ne face sa ne simtim bine oricand.
      Multumesc, draga mea! La fel iti doresc!

      Delete
  22. Eu sunt olteanca :)))
    Dar tare-mi mai plac bancurile cu noi =))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca sunt bune! Nu-i pacat sa nu-ti placa? ;)

      Delete